vendredi 2 décembre 2011

Out-of-office

Till vardags IT-system jag tar om hand,
men nu befinner jag mig i främmande land.
En jul utan skinka och glögg så sant,
men istället kanske jag rider en elefant.
Ingen kan ha missat att jag gillar teknik
men det kommer aldrig att göra mig rik.
En spännande kultur lär jag finna
och se en del hoppas jag hinna.
curry, yoga och siden
njuter jag av den närmsta tiden.
Nu är jag borta hux flux
så prata med Gunnar om Pollux
På kvällen dricker jag kanske en och annan Signh'
och Petter tar hand om Roaming.
Att behöva åka hem kommer att kännas sorgset
men jag vet att Alex sköter om F-torget.
I februari är jag åter och försöker att komma till sans
tills vidare kan ni alltid vända er till Mikael ...ans.

3 commentaires:

  1. J'ai fait Google traduction mais ça donne qqch de difficilement compréhensible...j'ai compris qu'au lieu de manger du jambon à Noël et boire du vin chaud, tu vas monter un éléphant...et aussi que le retour sera dur, mais là tu viens de partir, alors profite bien et ne pense au retour que la veille du départ
    god jul utan köttbullar
    Bisous

    RépondreSupprimer
  2. Moi j'ai à peu près compris la même chose...
    Et que ton amour de la technologie, bien connu de tous, ne te rendra jamais riche.
    Dans tous les cas, profitez tous les deux du moment présent.

    RépondreSupprimer
  3. Tänkte bara berätta att jag huserat in mig i er lägenhet nu, enormt snällt av er att låna ut den, tack så mycket än en gång! Nu finns här en TV och för att hedra så tar jag ett glas rött och äter lite brie =). Ha det så himla roligt!
    //Martin

    RépondreSupprimer