lundi 13 décembre 2010

15 grader i solen

Efter en näst intill evig väntan på Arland klev vi på planet mot Paris. Viss försening eftersom de fortfarande inte har uttökat det tyska luftrummet och det således blivit fullt. Dock hade vi medvind och kom före planerad tid till Paris.

Där stressade vi i onödan genom terminalerna och fick sedan vänta nästan en timme. Sedan klev vi på planet och konstaterade att vi hade en egen TV. Så nu gällde det att passa på. Lite Champange till maten satt inte fel men sedan avböjde vi bestämt ytterliggare sprit trots att stuarden bedyrade att han minsann alltid tid en päronkonjak när han flög för att somna lättare.

På morgonkvisten intog vi frukost och kaptenen informerade att det var 15 grader vid destinationen. För varje gång jag hör något om temperaturer så tvivlar jag mer och mer på vetenskapen därbakom. Även denna gång vill jag hävda att mätningen underdrivits (som kyla i Sverige fast tvärtom liksom) eftersom jag högst personligen upplevt vädret betydligt varmare än det som en svensk sommar kan bjuda på.

Vi blev hämtade på flygplatsen av någon bekant till stället vi bor på. Då kom insikten att vi kan alldeles för lite spanska. Väl framme i sängen slog jag på telefonen och kunde snabbt konstatera att i centrala Buenos Aires har jag ingen täckning. Så troligtvis kommer den inte till mycket nytta hädanefter heller.

1 commentaire:

  1. Skönt att höra att ni kommit fram där borta och har det varmt! Tror att ni kommer lära er en hel del spanska ord tills ni kommer hem! Ta hand om er! // Gurra ;)

    RépondreSupprimer