dimanche 21 août 2011

Utrustning etapp 1

Nya skor by leendeleo
Skor, a photo by leendeleo on Flickr.

Så var den första delen av utrustningen äntligen klar. Denna gång väljer jag att lämna mina vandringskängor hemma i garderoben. Huvudanledningen till det är att de är enormt skrymmande och tunga i ryggsäcken de dagar man väljer att ha sina lättare skor på sig.

Som kraftigare skor blev det dessa Ecco. De är varken vatten eller luft-täta, däremot mycket lätta och välventilerade. Jag hoppas att lättheten att gå i och transportera dessa uppväger risken för skor fulla med vatten och sand.

Sedan tidigare hade jag införskaffat ett par sandaler av samma märke. De blev tyvärr stulna så jag blev tvungen att köpa det som fanns att tillgå denna del av säsongen. Valet föll på ett par TEVA-sandaler. Inte lika bra som ecco och lite dyrare. Jag har en känsla av att dessa kommer att gå samma väg som Laurenes Keen gjorde förra åter, nämligen utslitna efter en och en halv månad på resande fot.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire