jeudi 11 août 2011

Bokat

Som en direkt reaktion på tidigare inlägg där Laurene beskriver att hon köpt biljetter så tog jag itu med nästa steg i det praktiska. Idag letade jag mig in i arbetsgivarens allra heligaste. TERP. Affärssystemet som hjälper, eller kanske enligt somliga, stjälper företaget i vardagens penga- och tidjonglering. Väl inne bland menyer och scroll-lister knappade jag in mina 38 arbetsdagar långa semester. Känns bra efter sommarens 2.

Nu överdrev jag lite. Affärssystemet må vara smärtsamt i vissa avseenden. Men man har byggt en riktigt jävla bra gränssnitt till vissa funktioner som används av alla medarbetare. Däribland semesterplaneringen. Endast firefox och mus alternativt pekskärm behövs, sedan kan informationen knappas in utan att använda tangentbordet. Just detta gränssnitt har dessutom en riktigt innovativ datumväljare.

Idag läste vi på lite hindi. Laurene kunde inte ett ord utan hittade på ett nytt. Jag kunde endast namaste. Nu kan vi båda säga chai, som betyder the. Mumbai har jag också tränat in.

1 commentaire:

  1. Jag kan också säga kofi vilket är viktigt i fall man inte tycker om chai...

    RépondreSupprimer